تفاوت وب سایت و پورتال چیست ؟
نوشته شده توسط : مهمان نواز


پورتال را به طور دروازه ای به سوی طراحی سایت شرکتی  یک خزانه اطلاعاتی می نامند . معمولا مهم‌ترین نکته ای که درباره ی پورتال می قدرت اسم پیروزی این میباشد که پورتال همواره ما‌را به سوی وبسایت ها و پورتال های دیگر موعظه می نماید . در واقع می اقتدار اذعان کرد به خودی خویش صرفا یک راهنما نیز است . به همین استدلال میباشد که در بعضی موردها به پورتالها Internet Yellow Page میگویند . به نوعی پورتال را می قدرت یک راس ارائه سرویس ها و داده ها اینترنتی دانست . پورتال ها اساسا دارنده 4 خصلت می‌باشند

تفاوت وب سایت و پورتال

1) تطابق پذیری

2) مخصوص کردن

3) یک پارچه سازی

4) پشتیبانی انجمنهای اینترنتی

تمجید پورتال را می قدرت از دیدگاههای متفاوتی قابلیت پذیر دانست . به این دلیل که یوزرها تجهیزات اکثری را برای آن متصور گردیده اند . یک پورتال تحت عنوان فضای کاری برای تجارت الکترونیکی مبنی بر کانال با قابلیت و امکان تهیه فردی و محتوایی برخوردار از قابلیت و امکان های شرکت کردن با دیگر همیاران و دسترسی بی سیم تعریف و تمجید شده‌است . ولی مهم‌ترین خصوصیت یک پورتال تمرکز بر روی آنچیزی میباشد که یک پورتال قادر است برای یک سازمان انجام دهد . از کلمه و واژه پورتال معمولا به طور عده استعمال می نمایند به دلیل آن که معمولا سازمان ها به مراد تسهیل در شغل های سازمانی و به دلیل مواجهه با شغل های چندگانه خویش از بیش تر از یک پورتال استعمال می نمایند . پورتال معمولا نقش تسهیل کننده ای در انجام کارها اداری، بازرگانی، پژوهشی و آموزشی و نیز کوشش چندگانه آن، آنرا تبدیل به یک دفتر کار الکترونیکی برای یوزرها نموده است . پورتال ها معمولا یک سیستم اداری استفاده کننده محور میباشد به‌این مضمون‌ که کل تجهیزات پورتال بر این مبنا پیش گویی شده‌است . از تجهیزات پورتال ها می شود به chat، پست الکترونیکی، انجمنهای اینترنتی و ... همگی و همگی بدین خواسته میباشد که یوزرها را به پورتال دعوت نماید . پورتال هایی که این چنین می‌باشند از نسل سوم پورتال ها به آن گاه و با غرض ساخت و ساز فضای مجازی تجارت الکترونیکی رویه جدیدی در معنی پورتال نویسی ارائه کرد .

پورتال قادر است نقطه آغاز و یا این که اول داشته باشد که یوزرها به محض ورود به وب آن را مشاهده کنند . صحت دارد که شباهت ظاهری در بین یک وب سایت و پورتال فراوان میباشد به حدی که در نگاه نخستین نمی توانید تفاوت محسوسی در بین یک وبسایت و پورتال را متوجه گردید ولی بایستی بدانید که‌این دو تماما متعدد از یکدیگر میباشد . ولی آیا میدانید که تفاوت این دو در چه چیزی است ؟

تفاوت وبسایت و پورتال

مورد ها ذیل تفاوت یک وب سایت و پورتال را معلوم می کند .

درگاه ورود منفردی که از روش آن می شود به گروه منابع مربوط به پورتال دست یافت.

اکران هدفدار داده ها با به کار گیری از تجربیات استفاده کننده.

دسترسی تقسیم بندی گردیده به گونه های داده و داده ها مجموعه بندی گردیده.

در چنگ گذاشتن قابلیت رابطه و همیاری دربین کلیه یوزرها و به کارگیری کنندگان پورتال.

قابلیت و امکان پیوستن به قابل انعطاف افزارها و سیستم های قابل انعطاف افزاری که گردش کاری مشخص و معلوم و تعریف‌و‌تمجید گردیده ای دارا‌هستند.

 

سایت

وبسایت به گروه ای از صفحه های اینترنت گفته میگردد که دارنده یک دامنه اینترنتی و به طور مشترک و به طور تیم ای از صفحه های دارای ارتباط که داده هایی نظیر صدا، تصویر، متن و فیلم روی آنها ارائه می‌شود قرار می‌گیرد . یک تارنما معمولا از منابع محدودتری تامین می گردد و ثانیا پراکندگی کمتری داراست و حول یک محور و مورد مشخصی به دور می‌زند و تخصصی خیس میباشد . یک تارنما را یک زمینه subjective می نامند . در هر تارنما امکاناتی را برای یک تارنما تعبیه می نمایند البته دقت به‌این نکته حائض اهمیت میباشد که کاربری که با یک وبسایت فعالیت میکند بایستی به نوعی با قضیه آن سایت دارای ربط و یا این که عشق مند باشد .

 

تفاوت تارنما و وب لاگ

وب لاگ

وب لاگ که از دو واژه و کلمه web و log مخلوط شده‌است در معنای تثبیت وقابع روزمره میباشد و در تمجید می اقتدار اظهار‌کرد که یک وب لاگ نوعی سایت میباشد که دربردارنده اطلاعاتی مانند گزارش روزمره ، یادداشت های فردی، مقاله ها علمی و خبر ها متبوع صاحب و مالک بلاگ میباشد . تالیف کننده ی بلاگ را اینترنت نوشت یا این که تارنویس می نامند . معمولا در انتهای هر متن تاریخ و مقطع پست قرار می‌گیرد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت شرکتی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: